Wednesday, June 14, 2017

Today's mood... :-)

So, on a recent ride, after an unusual (for me) motorway stretch (180+ km/h), when I stopped I felt a strange feeling on the clutch lever. The truth is that I should have understood the thing was coming, as it was a while I had issues putting the bike into neutral... kinda like the clutch wasn't disengaging properly. After I stopped, to manage a minimum clutch work to start from standing still, or to downshift, I had to pump with the lever and be pretty quick (the pressure was releasing quickly). The hydraulic system was gone and the color of the Dot4 on the reservoir tank window had a pretty nasty color, not healthy at all.

To make it short, I rode it home anyway (Once I also drove home the car, with a clutch failure, and I was trailing a mate's bike... I got my skills :-) )... and today I received all the parts to sort the issue out and be back riding...

There you go...
In un recente giro, dopo una inconsueta (per me) tirata in autostrada (180+ km/h), quando mi sono fermato ho percepito una strana reazione della leva della frizione. La verità è che avrei dovuto capirlo che stava per succedere, in quanto da un po' avevo problemi nel mettere in folle... come se la frizione non staccasse bene. Dopo la sosta per avere un minimo di uso della frizione, per partire da fermo o anche per scalare, dovevo pompare la leva e agire molto velocemente (non c'era tenuta della pressione). Il sistema idraulico era compromesso ed il colore dell'olio visibile attraverso la finestrella della vaschetta aveva un colore minaccioso, decisamente poco salutare.

Per farla breve, sono tornato a casa comunque (una volta ho guidato la macchina fino a casa, con la frizione a pezzi, e stavo anche trainando la moto di un amico... ho i miei skills! :-) )... ed oggi ho ricevuto tutti i pezzi per risolvere il problema e tornare in sella...

Eccoli...


New Parts
New parts, upside down :-)
Clutch release cylinder's piston... the old one has had its time

No comments:

Post a Comment